Кафедра суднового машинобудування та енергетики (СМтаЕ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра суднового машинобудування та енергетики (СМтаЕ) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 58
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Рециркуляція відпрацьованих газів як засіб поліпшення екологічних показників суднових ДВЗ(2015) Андрєєв, А. А.; Пирисунько, М. А.; Andreev, A.; Pirisunko, M.Розглянуті перспективи використання системи рециркуляції відпрацьованих газів ДВЗ. Рециркуляція відпрацьованих газів ДВЗ є найбільш зручним і найменш «шкідливим»з точки зору погіршення показників двигуна способом зниження викидів оксиду азоту (NOX). Вона має перевагу над іншими відомими способами, такими як зменшення кута випередження загоряння, зниження ступеня стиснення, подача води тощо, оскільки характеристики потужності змінюються несуттєво. Високі питомі показники теплоємкості таких компонентів, як водяна пара і двоокис вуглецю забезпечують зменшення температури полум’я в середині камери згоряння і, тим самим, знижують кількість оксидів азоту.Документ Розрахунок енергетичних потоків в елементах суднової енергетичної установки та побудова діаграми їх розподілу(2016) Ткаченко, Станіслав Григорович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Авдюнін, Роман ЮрійовичУ методичних вказівках наведена методика розрахунку енергетичних потоків в елементах суднової енергетичної установки. Ця методика використовується при виконанні розділу дипломного проекту «Розробка теплової схеми установки. Обґрунтування та вибір допоміжних енергетичних комплексів. Розробка схеми енергетичних потоків». Призначені для студентів Херсонської філії НУК, які навчаються за спеціальністю 135 «Суднобудування» (спеціалізації «Суднові енергетичні установки та устаткування» та «Експлуатація, випробування та монтаж суднових енергетичних установок»).Документ Безпека морського судноплавства(2016) Пирисунько, Максим Андрійович; Шалапко, Денис Олегович; Максимов, Віталій ІвановичМетодичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації "Суднові енергетичні установки і устаткування" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Діагностика двигунів внутрішнього згоряння(2016) Шалапко, Д. О.; Пирисунько, М. А.; Максимов, В. І.Методичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 7.05050304 "Двигуни внутрішнього згоряння" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Вибір раціональних співвідношень розмірів деталей та розрахункове дослідження процесів двигуна за допомогою методів комп’ютерного проектування(2016) Ткаченко, Станіслав Григорович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Авдюнін, Роман ЮрійовичМетодичні вказівки мають на меті ознайомити студентів з основами комп’ютерного проектування, в основу якого покладено створення моделей конструктивних схем окремих вузлів двигуна, моделей розрахунків деталей на міцність, а також процесів, які відбуваються в циліндрі ДВЗ і в системах, які обслуговують двигун. В даних методичних вказівках в якості прикладу наведена конструктивна модель циліндро-поршневої групи двигуна, а також модель процесів, які відбуваються в циліндрі двигуна. Це показує, як створюються моделі, які в подальшому впливають на якість проектування двигунів. Призначені для студентів Херсонської філії НУК, які навчаються за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Оцінка ефективності проведеної модернізації дизельної енергетичної установки транспортних суден(2016) Ткаченко, Станіслав Григорович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Авдюнін, Роман ЮрійовичУ методичних вказівках наведена методика розрахунку техніко-економічної ефективності експлуатації судна після модернізації суднової енергетичної установки. Ця методика використовується при виконанні розділу дипломного проекту «Оцінка ефективності проведеної модернізації СЕУ». Призначені для студентів Херсонської філії НУК, які навчаються за спеціальностями 135 «Суднобудування» (спеціалізації «Суднові енергетичні установки та устаткування» та «Експлуатація, випробування та монтаж СЕУ»); 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Палива, мастила та охолоджуючі рідини(2016) Шалапко, Д. О.; Пирисунько, М. А.; Максимов, В. І.Методичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 7.05050304 "Двигуни внутрішнього згоряння" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Основи судноводіння, управління судном та безпека морського судноплавства : методичні вказівки до самостійної роботи для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації (освітньої програми): "Експлуатація, випробування та монтаж суднових енергетичних установок"(2017) Пирисунько, Максим Андрійович; Самохвалов, Віктор Сергійович; Андрєєв, Артем АндрійовичМетодичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації (освітньої програми): "Експлуатація, випробування та монтаж суднових енергетичних установок" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Технологія побудови та монтажу двигунів внутрішнього згоряння»(2017) Ткаченко, Станіслав Григорович; Уваров, Володимир Анатолійович; Авдюнін, Роман Юрійович; Мисько, В’ячеслав ОлександровичУ методичних вказівках наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять з посиланнями на рекомендовану літературу, теми лабораторних занять, самостійну та науково-дослідну роботу з орієнтовним переліком тематики цих робіт, контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначені для студентів Херсонської філії НУК денної та заочної форм навчання, що здобувають другий (магістерський) освітньо-професійний рівень та навчаються за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Теорія робочих процесів двигунів внутрішнього згоряння»(2017) Ткаченко, Станіслав Григорович; Авдюнін, Роман Юрійович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Мисько, В’ячеслав ОлександровичУ методичних вказівках наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять з посиланнями на рекомендовану літературу, теми практичних занять, самостійну та науково-дослідну роботу з орієнтовним переліком тематики цих робіт, контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначені для студентів Херсонської філії НУК денної та заочної форм навчання, що здобувають другий (магістерський) освітньо-професійний рівень та навчаються за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Теорія робочих процесів двигунів внутрішнього згоряння» для студентів спеціальності 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння») денної та заочної форм навчання(2017) Ткаченко, Станіслав Григорович; Авдюнін, Роман Юрійович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Мисько, В’ячеслав ОлександровичУ методичних вказівках наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять з посиланнями на рекомендовану літературу, теми практичних занять, самостійну та науково-дослідну роботу з орієнтовним переліком тематики цих робіт, контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначені для студентів Херсонської філії НУК денної та заочної форм навчання, що здобувають другий (магістерський) освітньо-професійний рівень та навчаються за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Проектування суднових енергетичних установок: методичні вказівки до самостійної роботи для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації (освітньої програми): "Експлуатація, випробування та монтаж суднових енергетичних установок"(2017) Пирисунько, Максим Андрійович; Самохвалов, Віктор Сергійович; Смагін, Дмитро МиколайовичМетодичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації (освітньої програми): "Експлуатація, випробування та монтаж суднових енергетичних установок" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Основи комп’ютерного проектування ДВЗ(2017) Наливайко, В. С.; Ткаченко, С. Г.; Хоменко, В. С.; Авдюнін, Р. Ю.Навчальний посібник має на меті поглибити знання студентів при вивченні дисципліни «Основи комп’ютерного проектування ДВЗ» та допомогти придбати практичні навички створення математичних моделей процесів, які відбуваються в циліндрах двигунів внутрішнього згоряння, а також показати, як користуватись моделями у процесі проектування вузлів або окремих деталей ДВЗ. Крім цього, окремі частини даного навчального посібника будуть корисними і при вивченні інших дисциплін, які передбачені в навчальних планах рівня підготовки «магістр», наприклад, «Теорія робочих процесів двигунів внутрішнього згоряння». Навчальний посібник побудовано виключно на матеріалах, які отримані на кафедрі суднового машинобудування та енергетики Херсонської філії НУК при проведенні науково-дослідницьких робіт. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Метод рециркуляції відпрацьованих газів суднових дизелів для зменшення їх токсичності(2018) Радченко, Р. М.; Пирисунько, М. А.; Radchenko, R. N.; Pyrysunko, M. A.В даний час має місце інтенсивне посилення норм на токсичні викиди відпрацьованих газів суднових дизелів при плаванні суден в прибережних морських районах і на внутрішніх водних шляхах. Постійне зростання числа суден призводить до збільшення об’єму палива, що спалюється ними, а отже до збільшення викидів токсичних компонентів з відпрацьованими газами. В роботі проаналізовано зниження шкідливих викидів судновими дизелями за рахунок методу рециркуляції відпрацьованих газів.Документ Зменшення викидів оксидів азоту з відпрацьованими газами суднових дизелів(2018) Радченко, Р. М.; Пирисунько, М. А.; Radchenko, R. N.; Pyrysunko, M. A.Вирішення проблеми забруднення повітряного басейну Світового океану шкідливими викидами з відпрацьованими газами суднових дизелів пов’язано зі створенням високоефективних технологій по нейтралізації оксидів азоту NOx на випуску із дизельної установки, що відноситься як до суден, що знаходяться в експлуатації, так і до тих, що проектуються та будуються. Повітря, що надходить у двигун, є робочим тілом, яке здійснює певний термодинамічний цикл, в результаті чого змінюється його хімічний склад, а відпрацьована газова суміш містить безліч компонентів. Викиди шкідливих речовин при згорянні суднових палив обмежуються відповідно до міжнародних програм захисту атмосфери і вимог Міжнародної морської організації IMO (International Maritime Organization). Вимоги стосуються фактично всіх груп шкідливих викидів суднових двигунів, а найсуворіші з них пов’язані в першу чергу з оксидами азоту NOx та оксидами сірки SOx. Для скорочення шкідливих викидів з відпрацьованими газами у навколишнє середовище вчені та світові лідери двигунобудування, такі як MAN Energy Solutions та Wärtsilä, використовують і пропонують різноманітні методи зменшення вмісту шкідливих речовин у відпрацьованих газах. Серед найбільш перспективних методів слід відзначити рециркуляцію відпрацьованих газів суднових дизелів. До її переваг над іншими методами відноситься несуттєвий вплив на показники роботи двигунів. При рециркуляції відпрацьованих газів знижується температура в камері згоряння, що призводить до зменшення кількості оксидів азоту NОX. Це зумовлене високими значеннями теплоємності двоокису вуглецю та водяної пари. Оскільки швидкість горіння знижується, температура вихлопу та теплове навантаження на деталі двигуна збільшуються. Розбавлення наддувного повітря відхідними газами знижує вміст кисню в повітрі з 21 до 13 %. Тому можливості технології системи рециркуляції відпрацьованих газів суднового двигуна визначаються величиною співвідношення О2/CO2 у впускному повітрі, через що кількість продуктів згоряння на впуску при рециркуляції обмежується величиною не більше 30 %.Документ Аналіз способів зменшення шкідливих викидів суднових двигунів рециркуляцією відпрацьованих газів(2018) Пирисунько, Максим; Pyrysunko, M. A.Розвиток судноплавства на водних шляхах призвів до будівництва нового, сучасного флоту з потужними енергетичними установками. Масова експлуатація такого флоту супроводжується інтенсивним зростанням його впливу на навколишнє середовище. Один з найважливіших компонентів суспільного і економічного розвитку, який поглинає значну кількість ресурсів і надає серйозний вплив на природне середовище, є морський транспорт. В роботі проаналізовано можливість зменшення кількості шкідливих викидів судновими ДВЗ за рахунок системи рециркуляції відпрацьованих газів.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Проектування систем суднових енергетичних установок» для студентів, що навчаються за другим (магістерським) рівнем вищої освіти за спеціальністю 135 «Суднобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»)(2018) Уваров, В. А.; Авдюнін, Р. Ю.; Хоменко, В. С.; Мисько, В. О.У методичних вказівках наведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять з посиланнями на рекомендовану літературу, теми практичних занять, самостійну та науково-дослідну роботу з орієнтовним переліком тематики цих робіт, контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, приклади виконання практичних робіт, а також список рекомендованої літератури. Призначені для студентів, що здобувають (другий) магістерський освітньо- професійний рівень та навчаються за спеціальністю 135 «Суднобудування» (спеціалізація «Суднові енергетичні установки та устаткування»).Документ Зменшення викидів суднового дизеля утилізацією теплоти рециркуляційних газів ежекторною холодильною машиною(2019) Пирисунько, Максим; Радченко, Роман; Андреєв, Андрій; Корнієнко, Вікторія; Pyrysunko, М. А.; Radchenko, R. M.; Andreiev, A. A.; Kornienko, V. S.Проблема забруднення повітряного басейну Світового океану шкідливими викидами з відпрацьованими газами суднових дизелів пов’язана насамперед зі створенням високоефективних технологій по нейтралізації оксидів азоту NOx на випуску із дизельного двигуна. Викиди шкідливих речовин при згорянні суднових палив обмежуються відповідно до міжнародних програм захисту атмосфери і вимог Міжнародної морської організації IMO (International Maritime Organization). Вимоги стосуються фактично всіх груп шкідливих викидів суднових двигунів, а найсуворіші з них пов’язані в першу чергу з оксидами азоту NOx та оксидами сірки SOx. Для скорочення шкідливих викидів з відпрацьованими газами у навколишнє середовище вчені та світові лідери двигунобудування використовують і пропонують різноманітні методи зменшення вмісту шкідливих речовин у відпрацьованих газах. Виконання нових норм в напрямках подальшого вдосконалення робочого процесу, застосування альтернативних палив, присадок до палива і повітря, а також систем селективного каталітичного відновлення не виключає подальшого розвитку наукових досліджень в області очищення відпрацьованих газів. Одним з перспективних напрямів в екологізації суднових двигунів внутрішнього згоряння є нейтралізація шкідливих речовин у випускних газах, зокрема рециркуляцією газів. Однак, використання таких технологій вступає в протиріччя з енергетичною ефективністю двигуна. Запропоновано та проаналізовано схемно-конструктивне рішення системи рециркуляції випускних газів суднового головного двигуна з використанням теплоти газів ежекторною холодильною машиною для охолодження повітря на вході. Ефект від використання теплоти рециркуляційних газів для охолодження повітря на вході двигуна проаналізовано з урахуванням змінних кліматичних умов для конкретної рейсової лінії судна. Застосування ежекторної холодильної машини дозволяє знизити температуру повітря на вході головного двигуна на 5…15°С, що забезпечує зменшення питомої витрати палива. При цьому скорочуються викиди шкідливих речовин при роботі двигуна з рециркуляцією газів.Документ A new approach to increasing the efficiency of the ship main engine air waste heat recovery cooling system(2019) Radchenko, R.; Pyrysunko, M.; Bogdanov, M.; Shcherbak, Yu.Проаналізовано ефективність комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході робочих циліндрів головного дизельного двигуна транспортного судна трансформацією скидної теплоти в холод ежекторною холодильною машиною як конструктивно найбільш простою і надійною в експлуатації та більш громіздкою, але й більш ефективною абсорбційною бромистолітієвою холодильною машиною. При цьому розглянуто суднову енергоустановку когенераційного типу з використанням в якості джерела відносно низькопотенційної теплоти води системи теплопостачання з температурою близько 90 °С, що суттєво ускладнює проблему її трансформації в холод. Через недостатньо високу ефективність трансформації теплоти гарячої води порівняно з водяною парою (невисокі теплові коефіцієнти) отриманої холодопродуктивності може виявитись недостатньо для комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря, що гостро ставить питання раціонального розподілу теплових навантажень між контурами (підсистемами) охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря двигуна і необхідність застосування холодильних машин різного типу. При цьому враховано раціональні параметри процесів охолодження наддувного повітря в когенераційному високотемпературному ступені, проміжному ступені традиційного охолодження забортною водою та низькотемпературному ступені глибокого охолодження наддувного повітря тепловикористовуючою холодильною машиною. Запропоновано новий підхід до підвищення ефектив-ності комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході робочих циліндрів головного двигуна транспортного судна, який полягає у зіставленні необхідних витрат холодопродуктивності і відповідних потреб теплоти упродовж рейсу з наявною теплотою випускних газів і наддувного повітря когенераційної енергоустановки, визначенні дефіциту і надлишку холодопродуктивності тепловикористовуючих холодильних машин різного типу, що дозволяє виявити і реалузувати резерви підвищення ефективності охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході головного дизельного двигуна шляхом сумісного застосування холодильних машин різного типу.Документ Using the heat of recirculation gases of the ship main engine by an ejector refrigeration machine for intake air cooling(2019) Radchenko, R.; Konovalov, D.; Pyrysunko, M.; Radchenko, M.В даний час основу суднової енергетики складають двигуни внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення – дизелі. Дизелі є джерелом інтенсивного забруднення атмосферного повітря. Головні і допоміжні дизелі, в складі суднових енергетичних установок, викидають в навколишнє середовище значну кількість шкідливих речовин, впливаючи тим самим на екологічну обстановку в районах водойм, портів, ремонтних баз, а також здійснює негативний вплив на флору і фауну водних басейнів і на здоров'я людей. Міжнародні конвенції встановлюють жорсткі вимоги до технічного стану суден та процесу експлуатації, при невідповідності яким використання судна може бути в адміністративному порядку обмежено або заборонено. З 2016 року введено в дію нові норми IMO TIER III, згідно з якими зниження шкідливих викидів в регульованих зонах (ECA) має бути скорочено в порівнянні з нормами 2011 р більш ніж в 3 рази. Виконання нових норм в напрямках подальшого вдосконалення робочого процесу, застосування альтернативних палив, присадок до палива і повітря, а також систем селективного каталітичного відновлення не виключає подальшого розвитку наукових досліджень в області очищення відпрацьованих газів. Одним з перспективних напрямів в екологізації суднових двигунів внутрішнього згоряння є нейтралізація шкідливих речовин у випускних газах, зокрема рециркуляцією газів (EGR-технологія). Однак, використання таких технологій вступає в протиріччя з енергетичною ефективністю двигуна. В представленій авторами роботі запропоновано та проаналізовано схемно-конструктивне рішення системи рециркуляції випускних газів суднового головного двигуна з використанням теплоти газів ежекторною холодильною машиною для охолодження повітря на вході. Ефект від використання теплоти рециркуляційних газів для охолодження повітря на вході двигуна проаналізовано з урахуванням змінних кліматичних умов для конкретної рейсової лінії судна. Показано, що застосування ежекторної холодильної машини дозволяє знизити температуру повітря на вході головного двигуна на 5–15°С, що забезпечує зменшення питомої витрати палива на 0,5–1,5 г/(кВт год). При цьому скорочуються викиди шкідливих речовин при роботі двигуна з рециркуляцією газів, зокрема NOx на 30–35 %; SOx на 10–12 %.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »