Статті (МП)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (МП) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання комунікативного методу в процесі викладання англійської мови для спеціальних цілей(2024) Шляхтіна О. С.; Міняйлова А. В.; Shlyakhtina O. S.; Miniailova A. V.Стаття має на меті підкреслити роль кoмунiкaтивногo методу в процесі викладання англійської мови для спеціальних цілей студентам технічних спеціальностей. Простежені сучасні методичні підходи викладачів англійської мови для спеціальних цілей (ESP), досвід науковців і наукові джерела із цього питання і зроблено висновок про високий рівень зацікавленості викладачів у впровадженні сучасних методів комунікативного підходу. Виявлено недостатнє висвітлення цієї проблеми серед широких мас, незважаючи на високий рівень актуальності цього питання. Проаналізовано аспекти використання кoмунiкaтивногo методу, ключові характеристики, можливості та принципи його впровадження. Розглянуто поняття кoмунiкaтивнocті, дiяльнicнoї ocнoви кoмунiкaтивнoгo навчання й особливості формування кoмунiкaтивної спрямованості, а саме здатність студентів розуміти й використовувати мову належним чином для спілкування в автентичному середовищі. Вcтaновленo, щo кoмунікaтивний метoд навчaння іноземних мов є перcпективним нaпрямoм, який дaє можливіcть нaвчити cтудентів мoделювaти мoвленнєві взaємодії, викоpиcтовувaти мoву як зacіб coціaльної дії і взaємодії в умoвaх конкpетних cитуaцій cпілкувaння. Сучасний комунікативний метод являє собою гармонійне поєднання багатьох способів навчання від усного й писемного мовлення до читання та сприйняття мови на слух. Використання комунікативного методу навчання знімає мовний бар’єр. Надзвичайно важлива роль викладача та співпраця викладача і студентів під час застосування комунікативного підходу у вивченні іноземних мов. Викладач повинен створити таку атмосферу, щоб студенти позбавлялися боязкості зробити помилку й мали змогу вдосконалювати навички володіння мовою. У роботі зазначається, що за допомогою ефективних прийомів і методів викладачі можуть підвищити мотивацію та зацікавленість студентів і показати їм, наскільки добре вони вивчили мову. Наведено конкретні приклади практичних прийомів і методів (як традиційних: граматикоперекладний, аудіолінгвістичний, так й альтернативних: метод проєктів, ігор, використання мультимедійних технологій, метод інтерактивного навчання, метод контекстного навчання) і форм роботи для кращого засвоєння матеріалу та важливих для технічної аудиторії. Зроблено узагальнюючі висновки щодо вивчення цього питання й наведено перспективи подальшого дослідження комунікативних методів у вищих навчальних закладах. Надано бібліографічний список.Документ Національно-патріотичне виховання студентів у процесі навчання іноземних мов в умовах протистояння України російській агресії (2022–2024 рр.)(2024) Міняйлова Алевтина Володимирівна; Шляхтіна Олена Семенівна; Miniailova Alevtyna Volodymyrivna; Shliakhtina Olena SemenivnaУ зв’язку з повномасштабним вторгненням Російської Федерації в Україну 24 лютого 2022 року до нормативно-правових документів держави, що регламентують національно-патріотичне виховання дітей і молоді на всіх рівнях освіти, було внесено відповідні зміни, а також створено низку нових документів, в яких було наголошено на необхідності активізації зазначеного процесу у всіх закладах освіти, зокрема вищої, і поставлено завдання формування не лише фахівця своєї галузі, а й національно-свідомого громадянина, патріота, готового захищати суверенітет і територіальну цілісність України. Метою статті є окреслення основних шляхів реалізації завдань національно-патріотичного виховання студентів у процесі навчання іноземних мов в умовах протистоянні України російській агресії (2022–2024 рр.), оскільки саме дисципліна «Іноземна мова» (разом з іншими дисциплінами соціально-гуманітарного циклу) надає найбільші можливості для реалізації зазначених завдань. Для цього необхідно в процесі формування і розвитку навичок говоріння, читання, аудіювання і письма із застосуванням традиційних методів навчання іноземних мов обирати для опрацювання теми національно-патріотичного характеру, зокрема висвітлення хронології сучасних воєнно-політичних подій та історичних фактів України, дослідження історії існування і розвитку української мови, культури та національної символіки, вивчення біографій національних героїв, історії розвитку відносин між Україною та країною, чию мову вивчають студенти. Особливого значення при цьому набуває робота студентів з автентичними іншомовними текстами, аудіо- та відеоматеріалами, опублікованими у зарубіжних засобах масової інформації, на YouTube-каналах та інших інтернет-платформах, які висвітлюють поточні події, пов’язані з воєнно-політичною ситуацією в країні, розкривають роль України на міжнародній політичній арені, і, таким чином, сприяють формуванню у студентів об’єктивної оцінки поточної ситуації, протистоянню маніпулятивному впливу з боку російської пропаганди та формуванню почуття гідності і гордості бути громадянином України.Документ The integration of military terminology in learning English(2025) Ponomarenko N. M.; Smuhliakova M. K.Глобальні зміни у сфері безпеки та зростаючий попит на спеціалізовані мовні навички зумовлюють необхідність включення військової термінології до програми викладання англійської мови як іноземної. Оскільки військовий дискурс став важливою частиною суспільних дискусій, дипломатичної взаємодії та висвітлення у засобах масової інформації, тривала російсько-українська війна виявила потребу в його розумінні як для військовослужбовців, так і для пересічних громадян. Попри це, систематизовані методи викладання військової термінології часто відсутні у навчальних програмах з англійської мови, особливо у невійськових закладах. Як наслідок, студенти засвоюють такі терміни фрагментарно, а не через кероване навчання. Традиційні методи викладання іноземної мови не можуть забезпечити достатню підготовку студентів до ефективного застосування військової термінології в реальних умовах, таких як кризові комунікації, аналіз ЗМІ та міжнародне співробітництво у сфері безпеки. У статті розглядаються освітні підходи до впровадження військової термінології на заняттях з англійської мови як іноземної. Огляд сучасних досліджень демонструє, що навчання на основі завдань, корпусний аналіз і методи перекладу сприяють кращому засвоєнню військової лексики студентами. Дослідження свідчать, що систематизоване навчання у професійних військових середовищах забезпечує вимірні покращення мовної компетентності. Крім того, вивчення соціальної функції військової термінології підтверджує, що її включення до навчальних курсів EFL не лише сприяє оволодінню мовою, а й готує студентів до участі в сучасному безпековому дискурсі. Використання газетних статей про війни та конфлікти є ефективним методом викладання військової термінології, оскільки вони пропонують реальний, насичений контекстом зміст. Студенти можуть ефективно використовувати військову лексику, виконуючи такі вправи, як класифікація слів, аналіз заголовків, перефразування, дискусії та вправи на переклад. Заохочуючи як розуміння, так і практичне використання лексики, ці методи сприяють правильному використанню військової термінології як в академічному, так і в професійному контекстах.