Факультет морського права (ФМП)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Факультет морського права (ФМП) за Ключові слова "081 “Право“"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адміністративні послуги в Україні: адміністративно-правовий аспект(2020) Батаріна, А. В.; Batarina, A.; Достдар Р. М.Тема магістерської роботи присвячена розкриттю проблемних питань, які виникають під час надання адміністративних послуг. У зв’язку з цим, в роботі було досліджено теоретичний та практичний аспекти розвитку сфери надання адміністративних послуг в Україні.Як наслідок було здійснено аналіз правового регулювання у сфері надання адміністративних послуг в Україні, охарактеризовано порядок надання адміністративних послуг з метою надання удосконалення вже існуючих адміністративних послуг в цілому. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історичні аспекти встановлення та розвитку сфери адміністративних послуг в Україні, розкрито зміст та проаналізовано нормативо-правове регулювання адміністравтиних послуг в Україні. В другому розділі розглянуто види та порядок надання адміністравтиних послуг в Україні, а також охарактеризовано повноваження суб’єктів, які надають адміністративні послуги. В третьому розділі охарактеризовано міжнародний досвід надання адміністративних послуг та шляхи удосконалення національного законодавства в даній сфері. Результати роботи або окремих положень представлені до практичного застосування під час визначення поняття адміністративної послуги та вироблення шляхів удосконалення правового регулювання надання адміністративних послуг в України. Список використаних джерел містить 126 найменувань. Загальний обсяг роботи – 102 сторінки.Документ Дослідження сучасних проблем у сфері уникнення подвійного оподаткування(2020) Есенов, М.; Esenov, M.; Сандюк Г. О.Актуальність теми магістерської роботи обумовлена важливістю питання уникнення подвійного оподаткування в міжнародних відносинах. У сучасних умовах поширення інтеграційних процесів, інтернаціоналізації та інтенсифікації економіки значно розширилось коло проблем, які вимагають розв’язання на міжнародному рівні. Найбільш гостро це зачіпає податкову сферу, оскільки податки визначають розвиток міжнародної торгівлі, рух інвестицій, здійснення міжнародних зв’язків. Розширення міжнародного співробітництва неминуче породжує подвійність (багатомірність) оподаткування. З огляду на це постає нагальна потреба детального вивчення сучасного стану усунення подвійного оподаткування у світовому масштабі та визначення напрямів вирішення цієї проблеми в Україні. В цілому магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено правову природу міжнародного подвійного оподаткування. В другому розділі розглянуто поняття міжнародних податкових угод та їх види. В третьому розділі охарактеризовано механізм усунення міжнародного подвійного оподаткування. Практична значимість дослідження полягає в тому, що наукові положення, оцінки, висновки, пропозиції, отримані в ході написання магістерської роботи, можуть бути використані при вдосконаленні чинного законодавства України; послужити основою для подальших наукових пошуків у галузі податкового права; сприяти практичній діяльності компетентних органів держави, на яких покладено обов'язок забезпечувати міждержавне податкове співробітництво. Список використаних джерел містить 118 найменувань. Загальний обсяг роботи – 114 сторінок.Документ Компетенція центральних органів виконавчої влади у морській галузі Сполученого Королівства та України(2020) Маргарян, В. В.; Margaryan, V.; Сандюк Г. О.Світовий океан завжди відігравав значну роль у життєдіяльності людства та забезпеченні його існування. На сучасному етапі розвитку людської цивілізації важливе місце посідають морські перевезення та видобуток природних ресурсів у акваторіях морів та океанів. З метою забезпечення належного захисту навколишнього природного середовища та оптимального використання Світового океану при здійсненні господарської та інших видів діяльності людини кожна з держав нормативно врегульовує порядок використання водного простору у межах своєї акваторії і визначає перелік державних органів, які у подальшому будуть формувати та реалізовувати державну політику у даній галузі. З часу становлення України як незалежної держави, центральні органи виконавчої влади у морській галузі стрімко розвиваються та забезпечують розбудову України як морської держави. Для формування ефективної системи центральних органів виконавчої влади України у морській галузі та оптимізації їх діяльності є необхідність врахування досвіду та наукових здобутків як нашої держави, так і зарубіжних держав. У розділі 1 даної роботи розглянута компетенція та система центральних органів виконавчої влади у морській галузі Сполученого Королівства. Розділ 2 присвячений аналізу системи центральних органів виконавчої влади у морській галузі України та компетенції даних державних органів. У розділі 3 аналізуються спільні та відмінні риси центральних органів виконавчої влади Сполученого Королівства та України у морській галузі, а також проводиться аналіз ефективності виконання даними державними органами завдань державного управління у їх сфері з метою надання відповідних пропозицій щодо вдосконалення їх функціонування. Таким чином, у даній роботі розглянутоо органи виконавчої влади у морській галузі таких країн, як Великобританія та Україна, проаналізовано законодавство на підставі і у межах якого діють зазначені державні органи та спроба порівняти системи цих органів, виділити їх позитивні та негативні риси з метою встановлення можливостей удосконалення законодавства і оптимізації функціонування державного апарату в Україні.Документ Корпоративні підприємства: особливості правового регулювання(2020) Ходжабердіев, Халикберді; Khodjaberdiev, Halykberdi; Ломакіна О. А.Магістерська робота присвячена ролі корпоративних утворень в системі економічного і соціального партнерства. Корпоративні підприємства як найбільш поширена форма організації підприємницької діяльності, акумулюючи в собі різні по галузевим і територіальним ознаками господарські освіти, складають основу економік більшості країн світу. З огляду на сучасний стан формування та розвитку корпоративного сектора національної економіки питання особливостей організації та функціонування корпоративних підприємств набувають особливої актуальності. Розділ 1 «Корпоративне підприємство: поняття, ознаки та місце серед інших юридичних осіб» присвячений дослідженню формування та розвитку корпоративних форм підприємництва в економіці України; аналізу поняття і ознак корпоративного підприємства. У розділі 2 «Класифікація корпоративних підприємств і особливості правового регулювання» розглянуті окремі особливості правового регулювання окремих видів корпоративних підприємств, зокрема: Товариство з обмеженою відповідальністю з двома і більше засновниками, господарські товариства, в тому числі, господарське товариство з одним учасником і кооперативи. Розділ 3 «Правовий статус корпоративних підприємств в Туркменістані» висвітлює правове регулювання корпоративних підприємств, їх класифікацію, порядок створення і функціонування згідно законодавства Туркменістану. Список використаних джерел містить 97 найменувань. Загальний обсяг роботи – 97 сторінок.Документ Кримінальна відповідальність за злочини проти основ національної безпеки України(2021) Поповська, А. А.; Popovska, A. A.; Сікорський О. П.Поповська А. А. Кримінальна відповідальність за злочини проти основ національної безпеки України. Актуальність теми дослідження відображається у злочинах проти основ національної безпеки України, які являються найбільш небезпечними посяганнями на суспільні відносини, оскільки останні забезпечують державну безпеку, обороноздатність, незалежність країни та її конституційний лад. Зокрема, без відповідної кримінально-правової охорони даної сфери соціальних відносин недопустиме нормальне функціонування держави та належних її інститутів в цілому. Тому, метою дослідження є загальний кримінально-правовий аналіз злочинів проти основ національної безпеки України, а також вивчення міжнародного досвіду у сфері забезпечення основ національної безпеки з метою їх імплементації. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі досліджено історичний розвиток кримінального законодавства стосовно злочинів проти основ національної безпеки України. В другому розділі проаналізовано кримінально-правовий аналіз складів злочинів проти основ національної безпеки України. У третьому розділі розглянуто міжнародний досвід у сфері забезпечення основ національної безпеки та запобігання вчиненню злочинів проти основ національної безпеки України. Результати роботи або окремих положень проблеми національної безпеки України останніми роками є предметом активної дискусії серед вітчизняних та іноземних політиків та науковців. Список використаних джерел містить 91 найменувань. Загальний обсяг роботи – 95 сторінок.Документ Кримінально-правове дослідження стадій вчинення злочину(2020) Романко, Д. С.; Romanko, D. S.; Горбова Г. О.Актуальність теми. Злочин можна визначити як історичний феномен, злочинна діяльність, яку створює конкретна людина і направляє проти іншої людини. Злочинна діяльність це наслідок нездатності суб’єктів розв’язати життєві проблеми в дозволеній формі. Але, поняття злочину не можна вважати повним, якщо цим поняттям не охоплюється незакінчена злочинна діяльність, тобто попередня злочинна діяльність. В чинному законодавстві передбачені (статті 14, 15 Кримінального Кодексу України) незавершеність злочину та кримінальна відповідальність за цю діяльність (стаття 16 Кримінального Кодексу України). Мета і задачі дослідження. Згідно із сформованою та поставленою метою, автор намагається зосередити свою увагу на вирішенні основних завдань даної проблематики: провести аналіз стану наукової розробки проблеми стадій вчиннення злочину в КПУ. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є суспільні відносини, що виникають в процесі притягнення особи до кримінальної відповідальності на кожній із стадій попередньої злочинної діяльності. Предметом дослідження виступають норми чинного кримінального законодавства, які регламентують стадії вчинення злочину, їх види, визначають підстави кримінальної відповідальності за них, керівні роз’яснення Пленуму ВСУ. Структура і обсяг роботи: робота складається з 3 розділів, вступу, висновків і списків використаних джерел. Об’єм – 104 стор. Кількість використаної літератури – 199Документ Миротворчі операції ООН: міжнародна-правова основа та практика(2020) Князева, М. В.; Дмитриченко І. В.Діяльність з підтримання миру є одним з найбільш ефективних інструментів, що є в розпорядженні ООН для надання допомоги країнам, що переживають складний період збройного конфлікту або виходу з конфліктної ситуації. Миротворча діяльність має унікальні переваги: такі, як легітимність, розподіл відповідальності, а також можливість розгортання і забезпечення функціонування військових і поліцейських підрозділів з різних країн світу з об'єднанням їхніх зусиль із зусиллями громадянського миротворчого контингенту з метою виконання багатопрофільних мандатів. Миротворці ООН забезпечують безпеку, політичну підтримку і сприяння миробудівництву з тим, щоб допомогти країнам якнайшвидше здійснити нелегкий перехід від конфлікту до миру. Для України міжнародна миротворча діяльність має особливе значення, оскільки вона розглядається, з одного боку, як засіб зміцнення її національної безпеки в умовах російської агресії, а з іншого – як її внесок у зміцнення міжнародної безпеки. Завдяки участі підрозділів Збройних Сил у миротворчих операціях під егідою ООН, Україна стверджує себе як повноправний суб’єкт міжнародних відносин, підвищує свій міжнародний авторитет, має змогу ознайомитися з досвідом інших держав у галузі оборонного планування та реформування збройних сил, демонструє миролюбну політику. У першому розділі магістерської роботи досліджуються теоретико-методологічні основи миротворчості та правова природа миротворчих операцій, процеси зародження та історико-правові аспекти становлення системи міжнародної миротворчості, роль миротворчості в підтримці міжнародного миру і безпеки. Другий розділ присвячений аналізу місця миротворчості у системі механізмів підтримки міжнародного миру та безпеки. А саме, досліджуються система органів ООН, відповідальних за підтримання міжнародного миру та безпеки, правові аспекти участі поліцейських спостерігачів в миротворчих операціях ООН з підтримання миру, проблеми модернізації в миротворчих операціях ООН. У третьому розділі дослідження аналізуються організаційно-правовий механізм здійснення миротворчих операцій, міжнародно-правове регулювання проведення міжнародної миротворчої діяльності, планування миротворчих операцій. Окрема увага приділяється участі України у здійсненні миротворчих операцій ООН та перспективам введення миротворців ООН на Донбас.Документ Податкові правопорушення та боротьба з ними(2020) Козлов, І. О.; Kozlov, I. O.; Борко А. Л.Актуальність теми магістерського дослідження полягає у визначенні категорії – податкові правопорушення та способів боротьби з ними через аналіз встановленої юридичної відповідальності. Ці питання є вкрай актуальними, тому що не припиняється пошук оптимальної моделі оподаткування, яка б стимулювала платників податків до правослухняної поведінки, які б усвідомлювали, що сплата податків тягне за собою формування в державі соціальних благ. Емпіричну основу наукової роботи склали законодавчі та нормативні акти з питань оподаткування в Україні, матеріали Державної податкової адміністрації, Кримінальний Кодекс України, Податковий кодекс України, практика діяльності державних органів України та інших країн. У розділі 1 «Податкові правопорушення» розглянуто поняття та види податкових правопорушень, проаналізовано ознаки податкових правопорушень. У розділі 2 «Види юридичної відповідальності за податкові правопорушення» охарактеризовані особливості фінансово-правової, адміністративно-правової та кримінально-правової відповідальності. Розділ 3 «Іноземний досвід правового регулювання відповідальності за податкові правопорушення» складається із аналізу досвіду різних країн у сфері притягнення до юридичної відповідальності за податкові правопорушення. Список використаних джерел містить 62 найменування. Загальний обсяг роботи – 97 сторінок.Документ Поняття непоіменованих договорів та особливості правового регулювання(2020) Сичугова, М. О.; Sichugova, M. O.; Ломакіна О. А.У темі магістерської роботи досліджено особливості непоіменованого договору, правове регулювання та основні види таких договорів. Проаналізовано ряд важливих питань: зміст «непоіменованого договору», межі свободи договору щодо вибору виду договору, що укладається; алгоритм кваліфікації непоіменованих договорів. В процесі роботи було використано законодавство України та зарубіжних країн, книги, статті. У розділі 1 «Поняття непоіменованих договорів та особливості правового регулювання» розглянуто особливості цивільно-правовового договору, принцип «дозволено все що не заборонено законом», а також поняття, зміст та правове регулювання непоіменованого договору. Розділ 2 «Аналіз окремих видів непоіменованих договорів» містить такі види: договір про надання медичних послуг, договір трансферу спортсмена, договір про надання освітніх послуг, договір про надання ритуальних послуг, дистриб'юторський договір. У розділі 3 «Правове регулювання непоіменованих договорів в окремих країнах» досліджено правове регулювання непоіменованих договорів в Росії, Німеччині, Франції, Молдові та інших країнах. Список використаних джерел містить 97 найменувань. Загальний обсяг роботи – 78 сторінок.Документ Правове регулювання доступу до публічної інформації(2020) Ясельська, А. С.; Yaselska, А.; Князєв В. С.Право на доступ до інформації в Україні є конституційним правом людини, яке передбачене і гарантоване статтею 34 Конституції України, а саме: право кожного на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань; право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір. Деякі фахівці стверджують, що доступність інформації є найбільш значущим зобов'язанням держави, його ще описують як «право осіб знати свої права і обов'язки (в області прав людини і основних свобод) і діяти відповідно до них». У розділі 1 «Правовий режим публічної інформації» проаналізовано поняття публічної інформації, зокрема, досліджено категорію «суспільний інтерес» як критерій публічної інформації, а також поняття «створеної» чи «готової» інформації як ознаки публічної інформації. У розділі 2 «Правове регулювання доступу до публічної інформації» висвітлено порядок доступу до публічної інформації, нормативно-правове забезпечення доступу до публічної інформації; проаналізовано суб’єктний склад відносин у сфері доступу до публічної інформації; порядок подання інформаційних запитів в різних формах; досліджено процедуру оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації. Розділ 3 «Міжнародні стандарти забезпечення доступу до інформації» містить сучасні тенденції в сфері вимог до доступу до публічної інформації України в контексті міжнародних стандартів. Список використаних джерел містить 50 найменувань. Загальний обсяг роботи – 84 сторінки.Документ Правовий статус суб’єктів господарювання у портовій діяльності України(2020) Козлов, А. С.; Kozlov, A.; Борко А. Л.Тема магістерської роботи присвячена розкриттю правового статусу суб’єктів господарювання у портовій діяльності України, ролі в економіці, обсягу їх функцій і повноважень. Емпіричну основу дослідження склали: законодавство України та зарубіжних країн, практика діяльності державних органів України та інших країн. У розділі 1 «Морепортова діяльність як різновид господарської діяльності» розглянуто становлення та розвиток портової галузі у системі галузей економіки як предмет правового впливу; досліджені правові засади державного регулювання господарської діяльності у сфері портової галузі України. Розділ 2 «Особливості правового статусу суб’єктів господарських відносин у портовій діяльності України» складається із аналізу правового статусу суб'єктів портової влади, суб'єктів портового господарства, суб'єктів господарювання – споживачів портових послуг або робіт, органів державної влади та місцевого самоврядування, що здійснюють організаційно-господарські повноваження у морських портах. Розділ 3 «Іноземний досвід правового регулювання господарських відносин у морських портах» присвячений огляду тенденцій розвитку правового регулювання господарських відносин у морських портах інших країн світу, запозичення передового досвіду на шляху інтеграції до Європейського Співтовариства, перспективам реформування системи господарських відносин у морських портах, механізму подальшого вдосконалення конкурентної політики України у визначеній сфері. Список використаних джерел містить 43 найменування. Загальний обсяг роботи – 102 сторінки.Документ Європейський напрямок розвитку публічного управління в Україні: порівняльно-правовий аналіз(2021) Зелінський, В. О.; Zelinskyi, V. O.; Сікорський О. П.Зелінський В. О. Європейський напрямок розвитку публічного управління в Україні: порівняльно-правовий аналіз. Актуальність теми дослідження відображається у кардинальній трансформації організації та здійснення публічної влади в Україні, як цілісної системи. Оскільки, у сучасних умовах державно-правового розвитку нашої держави, права людини та становлення сучасного розуміння правового статусу особи стають головним стимулом до формування нових сфер відносин у суспільстві умовах науково-технічного прогресу та глобалізація, що, в свою чергу, зумовили зростання ролі цифрової трансформації (діджиталізація) у системі публічного управління. Саме тому питання реалізації органами державної влади й органами місцевого самоврядування своїх функцій та повноважень, їх взаємодії як у юриспруденції, так і у державному управлінні є предметом наукового дослідження для багатьох наук і цій проблемі присвячено досить значну увагу загалом. Магістерська робота складається з трьох розділів. В першому розділі проаналізовано становлення публічного управління в Україні та країнах Європи, а також надано розуміння публічного управління в Україні та визначено його структурну побудову і класифіковано за відповідними критеріями. В другому розділі проаналізовано адміністративно-правові засади здійснення публічного управління в Україні. У третьому розділі розглянуто міжнародні та європейські стандарти у галузі публічного управління та запропоновані шляхи удосконалення публічного управління в Україні. Наукова новизна роботи полягає у дослідженні адміністративноправових засад публічного управління з метою пошуку оптимальних шляхів його розвитку та забезпечення в Україні. Список використаних джерел містить 75 найменувань. Загальний обсяг роботи – 85 сторінок.Документ Інститут нейтралітету у міжнародному праві(2021) Юн, А. Л.; Yun, A. L.; Бортник Н. П.Юн А. Л. Інститут нейтралітету у міжнародному праві Сьогодні нейтралітет як засіб вирішення конфліктів через переговори і пошук взаємовигідних рішень залишається в міжнародній практиці та доводить свою життєздатність. Проте, інститут нейтралітету потребує перегляду ряду концептуальних основ, що направлені на підвищення його ефективності та ролі у встановленні і підтримці міжнародного миру та безпеки, розширенні сфери його дії і пристосуванні до сучасних міжнародних реалій. З появою нових осередків конфліктів, обумовлених безпосередньо економічними інтересами розвинених країн, нейтралітет держав, що стоять на позиції неучасті у військових конфліктах, знову стає актуальним. У першому розділі під назвою «Теоретичні аспекти генези, змісту та форм нейтралітету як політико-правової категорії» наведені та проаналізовані існуючі дефініції поняття «нейтралітет» та його форми, розглянута генеза становлення та розвитку цього політико-правового явища. Другий розділ «Характеристика постійного нейтралітету як вищої форми його розвитку» розкриває поняття і зміст постійного нейтралітету як найвищої форми нейтралітету, способи його встановлення, можливість членства постійно нейтральних держав у міжнародних організаціях та міжнародно-правову відповідальність, яка настає за порушення цього статусу. У третьому розділі «Інститут нейтралітету в сучасних умовах розвитку міжнародно-правових відносин» йдеться, безпосередньо, про практику реалізації такого міжнародно-правового статусу, як нейтралітет на прикладі конкретних держав, а саме: Швейцарії, Австрії та Мальти, а також про перспективи подальшого розвитку нейтралітету у сучасному міжнародному праві.