Статті (МТМ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (МТМ) за Автор "Kazymyrenko Yu. О."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Перспективи застосування покриття з 65Г, наповненого алюмосилікатними мікросферами, у судноремонтних технологіях(2022) Казимиренко Ю. О.; Лебедєва Н. Ю.; Макруха Т. О.; Kazymyrenko Yu. О.; Lebedeva N. Yu.; Makrukha T. O.Стаття присвячена вирішенню важливої науково-технічної проблеми судноремонту, пов’язаною з розробкою нових зносостійких покриттів для відновлення та ремонту суднових механізмів. Аналіз сучасних технологій показав доцільність використання електродугового напилення з додаванням у зону дуги дисперсних наповнювачів. Для дослідження обрано композиційне покриття з суцільнотяг¬нутого дроту марки 65Г, яке нанесено на підкладку зі сталі марки Ст3. На відміну від аналогів з тугоплавкими керамічними порошками до складу покриттів додано зольні мікросфери алюмосилікат¬ного складу. Експериментально досліджено зносостійкість та мікротвердість покриттів, для чого застосовано методи механічних випробувань за стандартними методиками. Одержані результати порівняно з покриттями без наповнювача. Результати випробувань показали, що зносостійкість покриттів, наповнених мікросферами, при¬близно на 25 % вище ніж у покриттів без наповнювача, що пояснюється особливостями структури покриттів та підтверджується зростанням мікротвердості сталевої матриці приблизно 17 %. Покриття композиції 65Г‒АСПМ мають пористу полідисперсну структуру з рівномірно розташо-ваними сферичними включеннями діаметром 200…400 мкм, навколо яких у сталевій матриці форму¬ються мікронапруження. Додавання алюмосилікатних мікросфер сприятиме підвищенню об’ємної кількості пор приблизно на 10 %, які під час тертя в умовах змащування заповнюються мастилом. За допомогою методів системного аналізу, а саме SWOT-аналізу, визначено переваги та недоліки використання композиційних покриттів з 65Г, наповнених алюмосилікатними мікросферами, у сучас¬них технологіях судноремонту. Результати досліджень можуть бути застосовані для відновлення зношених деталей та обладнання, зокрема суднових насосів. Подальші перспективи роботи авторів пов’язані з розробкою певних технологічних процесів нанесення покриттів та практичних рекоменда¬цій експлуатації деталей.